Three Times Tennis

juni 23, 2015

I söndagskväll anlände jag med buss till Vilhelmina. Jag släpade min packning från busstationen och upp till min bror där min bil stod och väntade. Jag gick in till honom en snabbis för att säga hej men det slutade med att vi stod på tennisbanan och slog några bollar.

Igår var vi där igen. Med solen gassande i ansiktet och det var riktigt härligt! Jag skulle nog vilja påstå att detta var mitt första riktiga försök till att spela tennis och med det i åtanke så tycker jag att jag presterade rätt hyfsat, ändå. Inte för att jag vann varken några set eller games...

Idag åkte vi dit igen. Det är ju roligt att umgås och samtidigt få ett annorlunda träningspass. Det gäller att man är på tårna och agerar explosivt för att få till ett bra spel. Jag märkte direkt när jag var påväg att tappa fokus och inte alls hann vara med på bollarna. Men idag tog jag i fall hem ett game. Det tar sig, med andra ord

Det är ju fantastiskt vilka miner man har för sig. Foto: Martin Mårtensson
Om man tar i för mycket hamnar bollen utanför stängslet. Har man otur blir man kanske inte insläppt igen... Foto: Martin Mårtensson
Huvudsaken är ju att det är roligt! Foto: Martin Mårtensson

Du Kanske Också Gillar

0 kommentarer