Hur du undviker träningsångesten

maj 10, 2015

Nu drar jag alla över en kam och påstår att vi är fantastiskt duktiga på att ge oss själva dåligt samvete för att vi inte har tränat under dagen. Vi kryper ner under täcket och det känns inombords som att vi hoppat över och undvikit något som egentligen är ett måste. För det är ju så, de säger ju så; Man Måste Träna (läs: svettas).

Idag uppmanar jag alla att byta ut meningen "Idag ska jag träna" till att tänka "Idag ska jag vara hälsosam". Och vad som är hälsosamt för dig är det bara du som vet.

Jag har i veckan jobbat på ett trädgårdsprojekt. Kärrat jord och grus i mängder, lagt stenplattor, fogat och byggt en bänk av lastpallar samt två odlingslådor som jag byggde färdigt idag. För mig är det att vara hälsosam, och jag förenar nytta med nöje. Vilket jag älskar. Nu ska allting bara målas, sen är det dags för plantering!


Vad har du gjort idag som fått dig att må bra? Dela med dig av dina tankar kring att vara hälsosam i kommentarsfältet!

Du Kanske Också Gillar

0 kommentarer