Svettigt arbete i skogen

juni 15, 2015

För två år sen jobbade jag med att röja skog under sommaren. Röjningen gick väl sådär, men min fysiska form har nog inte varit i sån bra form sen jag slutade spela fotboll (vilket börjar vara typ 5-6 år sen). Det kanske inte enbart berodde på röjningen, men det bidrog en hel del.

Varje dag efter avslutat pass kom jag hem och var svettig. Och är man svettig så måste man duscha. Min slutsats blev då att eftersom att jag ändå var svettig så kunde jag svettas lite till (en bra anledning till att dra ut på det här med duschandet). Så drog jag inte iväg på en cykeltur så stod jag på händer eller så var jag och sprang runt Höglandssjön eller så blev det ett styrkepass i gräset eller så orienterade jag.

Jag kände mig stark.

Idag var på på't igen. Liten annan slags röjning den här gången och det tog någon timme innan jag kom in i det, men jäklar så det känns i kroppen. För det första bär du på en ganska tung röjsåg, du ska gå i skogsterräng utan att snubbla och har du otur så lutar backen något sånär som på 40 grader. Det var jobbigt, men det känns så grymt bra efteråt!

Och eftersom att jag nu är svettig och ändå måste duscha... jag tror att det får bli några armhävningar.

Du Kanske Också Gillar

0 kommentarer